Logo nedir? Sözcük manaı olarak gerçek muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak çalışmaletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan özlük veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı nispeten önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çallıkışmasını yapacak özlük veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çallıkışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin daha çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde hareket gösteren çalışmaletmelerin çoklukla logoları sektörü söz gelişi eder. Ama takkadak zait sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan hakikaten marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çallıkışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayıcı çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, muhtemel olduğunca az nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya balaban zarar verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine yaraşıklı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafınöbet gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün da sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket ciğerin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mana bakımında bu malumat çok önemlidir.